Praktijksolaris
Image default
Aanbiedingen

Hoe geautomatiseerde Google Ads-strategieën werken

Er komt een toekomst waarin adverteerders niet kunnen kiezen wie en waar ze advertenties willen weergeven, dat wil zeggen dat er geen mogelijkheid is om onafhankelijk te kiezen voor targeting en plaatsingen.

Dergelijke veranderingen zullen vroeg of laat in alle advertentiesystemen voorkomen. Dit zal ertoe leiden dat de campagnes volledig geautomatiseerd worden, de specialist hoeft alleen maar een advertentie te maken en aan te geven welk resultaat en tegen welke prijs hij uit advertenties wil halen. En je moet hier nu klaar voor zijn. Aan de hand van het voorbeeld van slimme Google Ads-strategieën wil ik laten zien hoe u kunt beheren wat onhandelbaar lijkt.

Welke automatische strategieën zijn er in Google Ads

Alle automatische strategieën kunnen worden onderverdeeld in vier typen. Laten we ze allemaal eens bekijken.

Automatisch maar niet slim

1) Maximaal aantal klikken: de adverteerder geeft het budget op en het systeem probeert zoveel mogelijk klikken te krijgen. Deze strategie wordt niet als slim beschouwd, aangezien het niet nodig is om complexe algoritmen te gebruiken om de conversie te voorspellen.

2) Ontvangen doelvertoningen. Het is hier nog eenvoudiger: het systeem beheert biedingen op zo’n manier dat het gewenste vertoningspercentage wordt behaald.

Half slim

Hier is er een: geoptimaliseerde CPC. In dit geval gebruiken we een handmatige biedstrategie, maar nemen we de optimalisatie op. Als Google een zeer grote kans op conversie voorspelt, zal het percentage toenemen, als het laag is, zal het dalen tot nul, dat wil zeggen dat Google mogelijk helemaal stopt met het weergeven van advertenties. Maar de helft van het budget wordt besteed aan de tarieven die u handmatig instelt, zonder automatische optimalisatie.

Slim van conversie

1) Maximumaantal conversies – de adverteerder geeft het budget op en het systeem probeert het maximale aantal conversies te genereren.

2) Doelkosten per conversie – naast het budget geeft de adverteerder aan hoeveel hij bereid is te betalen voor de conversie.

‘Maximale conversies’ is een minder agressieve strategie dan ‘Doel-CPA’. Omdat we alleen het budget bepalen, maakt het systeem zich zorgen over het niet overschrijden van het budget en toch alles uit te geven. Deze strategie is geschikt voor diegenen die zich meer zorgen maken over hoeveel geld ze aan advertenties zullen uitgeven dan over het aantal ontvangen conversies.

Als het voor u belangrijker is om meer conversies te krijgen en hiervoor bent u klaar om uw budget te verhogen, dan is de Target Cost Per Conversion-strategie iets voor u. In dit geval heeft Google een benchmark in de vorm van het bedrag dat u bereid bent te betalen voor de conversie, het zal proberen het maximum binnen deze prijs te persen en het budget zal een ondergeschikte rol spelen. In sommige gevallen kan het systeem het budget iets overschrijden of de adverteerder ertoe aanzetten het budget te verhogen om meer conversies te genereren.

Slim van waarde

1) Maximale conversiewaarde.

2) Target ROI op advertenties.

In beide gevallen probeert het systeem zoveel mogelijk totale waarde te verkrijgen. Door de conversie in te stellen, kan de adverteerder de waarde aangeven, bijvoorbeeld de aanvraag van de site beoordelen op 1000 euro en de oproep – op 1500 euro. Als we gebruik maken van e-commerce of verbeterde e-commerce, dan gaat het om de waarde van de transacties.

De meest agressieve van de twee strategieën is Target ROI. Als u een strategie opzet met de naam ‘Maximale conversiewaarde’, richt het systeem zich primair op het budget en probeert het er het maximale uit te halen. Bij het instellen van de “Doel-ROAS” begrijpt het systeem welke ROAS u beoogt en zal het proberen de maximale waarde binnen deze ROAS eruit te persen, waarbij de budgetbeperking een ondergeschikte rol zal spelen.

Hoe een neuraal netwerk werkt

Slimme strategieën worden zo genoemd omdat ze neurale netwerken gebruiken. Hier is een globaal diagram van het trainen van neurale netwerken.

Bij de ingang hebben we signalen: sleutelzinnen, gebruikers die zoekopdrachten invoeren, verschillende opties voor advertenties, tijdstip en vele andere parameters. Aan de andere kant is er een oplossing: wat we uiteindelijk hebben gekregen. Bijvoorbeeld of een bepaalde groep gebruikers wordt geconverteerd of niet. Er wordt een neuraal netwerk gevormd tussen het signaal en de oplossing, er ontstaan ​​verbindingen tussen de neuronen, die het mogelijk maken om uit de signalen een eerder bekende oplossing te halen. Het systeem wordt als getraind beschouwd als de verbindingen al tot stand zijn gebracht, hoewel het blijft leren en nieuwe gegevens ontvangt in het proces.

Als een gebruiker vanaf een bepaald apparaat op een bepaalde locatie een zoekopdracht invoert, gaan de signalen door het neurale netwerk en genereert het systeem een ​​oplossing, bijvoorbeeld om de kans op een conversie te berekenen. De beslissing is genomen op basis van het gedrag van andere gebruikers met vergelijkbare kenmerken.

Zo worden neurale netwerken getraind op basis van reeds beschikbare data, verbindingen gelegd tussen signalen en resultaten, en vervolgens beslissingen genomen op basis van de ingangssignalen en de aangelegde verbindingen.

Waarom is dit nodig om te begrijpen? Dit zal u helpen begrijpen hoe slimme strategieën werken. Ze zijn net zo slim als jij ze hebt getraind. Als u weinig gegevens had verstrekt, zouden de neurale verbindingen willekeurig kunnen zijn gevormd – en zal de strategie niet effectief werken. Als u eerst enkele gegevens heeft verstrekt en vervolgens andere, kan het systeem ook een verkeerde beslissing nemen.

 

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

enterprise web application

web developer

https://webdevelopmentapp.com/nl/about-us.html